Ofte stillede spørgsmål
Her samler vi svarene på de spørgsmål, vi oftest hører. Hvis dit spørgsmål ikke findes her, så send det gerne til os.
Hvilken garanti er jeg dækket ind under?
inky garanterer, at de varer, du har bestilt, er fejlfrie ved leverancen og ikke vil beskadige din printer. Hvis produktet ikke fungerer på den tilsigtede måde, garanterer inky, at det kan byttes til et nyt produkt. Ved fejl på varen skal kundetjenesten altid kontaktes, inden varen returneres. Du har fuld returret indenfor en periode på 30 dage fra og med den dag, du modtager varerne.
Din garanti på printeren påvirkes ikke af, om du bruger miljø-, kompatibel eller originalpatron.
Læs mere om Forbrugerkøbeloven og Distanceaftaleloven på www.forbrug.dk
Din garanti på printeren påvirkes ikke af, om du bruger miljø-, kompatibel eller originalpatron.
Læs mere om Forbrugerkøbeloven og Distanceaftaleloven på www.forbrug.dk
Hvilke betalingsmuligheder har jeg?
Du kan betale med enten faktura, betalings-/kredit- eller kontokort. Du inbetaler fakturaen senest 20 dage efter modtagelsen. Når du gennemfører en online betaling med betalingskort bliver beløbet reserveret på din konto, når du godkender ordren. Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra inky.
Leveringstid & fragt
Dine varer leveres så normalt i løbet af 3-10 hverdage i hele landet. Til Færøerne er leveringstiden 5-28 hverdage og til Grønland 6-28 hverdage.
Vores fragtgebyr er ikke afgjort av hvor meget du bestiller uden hvilket fragtalternativ du vælger. Transportfirmaet har derimod en maks grænse for hvad pakken må veje og hvor stort det må være. Aktuell fragtgebyr fremgår i kassen.
Bor du på Grønland eller Færøerne? I så fald vil fragten koste kr.1500,-, for at sende din bestilling som pakke. Vi vil dog altid kontakte dig, inden vi sender som pakke, så du kan vælge om du vil betale dette gebyr eller ej, for at modtage dine varer.
Hvis du har modtaget et tilbud om fragtfri levering, (Gælder ikke Grønland och Færøerne) benytter du tilbudet ved at klikke dig ind via det link, som er angivet i tilbuddet eller ved at gå ind på den angivne web-adresse. Nogle tilbud har en kampagnekode. Denne kode indtaster du i det markerede felt i indkøbskurven.
Vores fragtgebyr er ikke afgjort av hvor meget du bestiller uden hvilket fragtalternativ du vælger. Transportfirmaet har derimod en maks grænse for hvad pakken må veje og hvor stort det må være. Aktuell fragtgebyr fremgår i kassen.
Bor du på Grønland eller Færøerne? I så fald vil fragten koste kr.1500,-, for at sende din bestilling som pakke. Vi vil dog altid kontakte dig, inden vi sender som pakke, så du kan vælge om du vil betale dette gebyr eller ej, for at modtage dine varer.
Hvis du har modtaget et tilbud om fragtfri levering, (Gælder ikke Grønland och Færøerne) benytter du tilbudet ved at klikke dig ind via det link, som er angivet i tilbuddet eller ved at gå ind på den angivne web-adresse. Nogle tilbud har en kampagnekode. Denne kode indtaster du i det markerede felt i indkøbskurven.
Hvilken forskel er der på patrontyper?
Originalpatroner
Fremstilles af producenten,af din printer, f.eks. HP, Lexmark, Canon, Epson.Miljøpatroner
Er genbrug af originalpatroner, et nyt tiltag som formindsker belastningen af miljøet. Tomme patroner indsamles og sendes til en udvalgt fabrik, hvor de rengøres, genfyldes og testes for at give et godt udskriftsresultat. Blækket opfylder samme kvalitetskrav som originalblækket, og miljøpatronen indeholder lige så meget blæk som en ny originalpatron. I og med at patronen bliver genbrugt, bliver miljøpatronen til og med billigere for forbrugeren end en originalpatron.En miljøtoner er altså en originallaserkassette, der genbruges. Miljøtoneren opfylder præcis samme kvalitetskrav, og giver forbrugeren et billigere og mere miljørigtigt alternativ.
Erstatnings patroner
Passer ligeså godt til din printer som originalpatroner, men de er ikke fremstillet af originalproducenten. Blækket opfylder samme kvalitetskrav som originalblækket, og erstatningspatronen indeholder lige så meget blæk som en ny originalpatron. Den største forskel består i prisen på patronerne. Erstatningspatronerne sælges nemlig til en betydelig lavere pris end originalpatronerne.Producenterne af erstatningspatronerne og miljøpatronerne er certificeret efter ISO 9001.
Hvorfor accepterer HP-printeren ikke længere inky-patroner?
Printerproducenten HP udgiver lejlighedsvis opdateringer af printerens programvare (firmware). Installation af disse kan få alternative blækpatroner og tonerkassetter til at holde op med at virke. Dette inkluderer blæk og toner af inkys egne mærker.
For at få patronerne og tonerkassetterne til at virke igen, skal den gamle software geninstalleres. Dette kaldes at nedgradere printeren. Dette betyder simpelthen, at hjælpe printeren med at vende tilbage til den software, der blev brugt før opgraderingen.
Sådan gør du:
For at kunne geninstallere den gamle software, skal du downloade den. Vælg det relevante link her:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn/M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Før du installerer den gamle software, skal printeren konfigureres til at tillade nedgradering. Det gør du i printermenuen/indstillingerne via kontrolpanelet (knapper og display) på selve printeren. Husk at de forskellige menuindstillinger i printeren kan variere lidt fra model til model. Nogle modeller har slet ingen menuer. I så fald kan du springe dette trin over. Ellers kan det for eksempel se sådan ud:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Downgrade -> Yes
Når du har indstillet printeren til at tillade nedgradering, kan du installere softwaren. Efter softwaren er installeret, anbefaler vi at du indstiller printeren, så den ikke opdaterer automatisk igen, da problemerne så vil vende tilbage.
Sådan kan printermenuerne se ud, når du vælger ikke at have automatiske opdateringer:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Hvis du på trods af disse tips ikke får patronen eller tonerkassetten til at virke, er du velkommen til at kontakte os. Fortæl os hvilken printermodel du har, så bliver det nemmere for os at hjælpe dig!
For at få patronerne og tonerkassetterne til at virke igen, skal den gamle software geninstalleres. Dette kaldes at nedgradere printeren. Dette betyder simpelthen, at hjælpe printeren med at vende tilbage til den software, der blev brugt før opgraderingen.
Sådan gør du:
For at kunne geninstallere den gamle software, skal du downloade den. Vælg det relevante link her:
HP LaserJet M153-M154
HP LaserJet Pro M180-M181
HP Color LaserJet Pro M254dw
HP LaserJet Pro M254dn/M254nw
HP LaserJet Pro M280-M281
Før du installerer den gamle software, skal printeren konfigureres til at tillade nedgradering. Det gør du i printermenuen/indstillingerne via kontrolpanelet (knapper og display) på selve printeren. Husk at de forskellige menuindstillinger i printeren kan variere lidt fra model til model. Nogle modeller har slet ingen menuer. I så fald kan du springe dette trin over. Ellers kan det for eksempel se sådan ud:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Downgrade -> Yes
Når du har indstillet printeren til at tillade nedgradering, kan du installere softwaren. Efter softwaren er installeret, anbefaler vi at du indstiller printeren, så den ikke opdaterer automatisk igen, da problemerne så vil vende tilbage.
Sådan kan printermenuerne se ud, når du vælger ikke at have automatiske opdateringer:
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Allow Updates -> No
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Check Automatically -> Off
Setup -> Service -> LaserJet Update -> Manage Updates -> Prompt Before Install -> Always Prompt
Hvis du på trods af disse tips ikke får patronen eller tonerkassetten til at virke, er du velkommen til at kontakte os. Fortæl os hvilken printermodel du har, så bliver det nemmere for os at hjælpe dig!
Hvad er fordelene ved at handle hos inky?
Vi tilbyder vore kunder en konstant lav pris på blækpatroner, en bekvem bestillingsprocedure og hurtige leverancer direkte til hjemmet. Derudover tilbyder vi ekstra fordelagtige priser ved indkøb af store mængder.
Hvad er GDPR?
GDPR (General Data Protection Regulation) er EU‹s generelle forordning om databeskyttelse. Formålet med forordningen er at øge beskyttelsen af privatpersoner i forbindelse med behandlingen af deres personoplysninger i EU. Den blev vedtaget 27. april 2016 og træder i kraft 25. maj 2018.
Forordningen har nr. 2016/679. I Sverige erstatter GDPR den tidligere PUL (lov om personoplysninger).
Forordningen har nr. 2016/679. I Sverige erstatter GDPR den tidligere PUL (lov om personoplysninger).
Hvad betyder GDPR for dig?
Den generelle idé bag GDPR er at give dig som privatperson retten til dine personoplysninger. Alle virksomheder, der behandler personoplysninger, som direkte eller indirekte kan identificere dig som individ, skal klart informere dig om, hvordan personoplysninger indsamles, hvorfor det sker, hvor de opbevares, og hvordan de bruges i virksomheden og af eventuelle samarbejdspartnere. GDPR giver dig øget ret til at bestemme over dine personoplysninger. De mest centrale områder af denne ret er:
- ret til information
- ret til berigtigelse af personoplysninger
- ret til at modsætte sig profilering
- ret til anonymisering af personoplysninger
- ret til dataportabilitet af personoplysninger
- ret til registerudskrift af personoplysninger
I vores politik om personoplysninger kan du læse, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med GDPR.
- ret til information
- ret til berigtigelse af personoplysninger
- ret til at modsætte sig profilering
- ret til anonymisering af personoplysninger
- ret til dataportabilitet af personoplysninger
- ret til registerudskrift af personoplysninger
I vores politik om personoplysninger kan du læse, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med GDPR.
Hvordan håndterer I retten til information om mine personoplysninger?
Du har ret til at modtage oplysninger fra os om, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger. Vi informerer dig om dette, når du foretager et køb hos os, gennem vores betingelser og vilkår for køb og vores politik om personoplysninger, som du har adgang til. Information om vores behandling af dine personoplysninger er desuden altid tilgængelig på vores hjemmeside.
Hvordan håndterer I retten til at tilføje til eller korrigere mine personoplysninger?
Du har altid ret til at korrigere ukorrekte oplysninger og tilføje manglende oplysninger, hvis det er relevant i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger. Du kan ændre nogle af dine oplysninger ved at logge ind på Mine sider på vores hjemmeside.
Du kan også bede om at få ændret oplysningerne ved at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.
Du kan også bede om at få ændret oplysningerne ved at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com.
Hvordan håndterer I en situation, hvor jeg ikke ønsker profilering af mine personlige oplysninger?
Vi skal nogle gange udføre visse analyser baseret på dine kundeoplysninger, som fx har til formål at placere dig i en type af kundekategori eller kundesegment (fx "kunde der køber toner-produkter"). Den form for analyse udfører vi for at kunne tilbyde dig en personligt tilpasset oplevelse, når du besøger vores hjemmeside og relevante tilbud via forskellige markedsføringskanaler.
Du kan altid anmode om, at vi ikke bruger dine personoplysninger til denne type af profilering. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Du kan altid anmode om, at vi ikke bruger dine personoplysninger til denne type af profilering. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Hvordan håndterer I retten til anonymisering af mine personoplysninger?
Du har ret til at få dine personoplysninger anonymiseret i vores system. Hvis du ønsker det, skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Når du anmoder om anonymisering af dine personoplysninger, sletter vi de personoplysninger, der direkte eller indirekte kan identificere dig som enkeltperson. Sletning sker, forudsat at der ikke er økonomiske eller juridiske forretninger mellem dig som kunde og iPiccolo AB (fx ubetalte fakturaer), at der ikke er nogen juridisk forpligtelse for iPiccolo AB til at behandle oplysninger eller noget andet retsgrundlag for behandling.
Når du anmoder om anonymisering af dine personoplysninger, sletter vi de personoplysninger, der direkte eller indirekte kan identificere dig som enkeltperson. Sletning sker, forudsat at der ikke er økonomiske eller juridiske forretninger mellem dig som kunde og iPiccolo AB (fx ubetalte fakturaer), at der ikke er nogen juridisk forpligtelse for iPiccolo AB til at behandle oplysninger eller noget andet retsgrundlag for behandling.
Hvordan håndterer I min ret til dataportabilitet?
Du har ret til at henvende sig til os og bede om at få dine personlige data overført til brug andetsteds. De personlige oplysninger skal her overføres i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Overførslen kan ske til dig eller direkte til en anden navngiven dataansvarlig. En sådan dataportering udføres senest en måned efter vi har modtaget din anmodning.
Hvis du vil have dine personoplysninger overført, skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Hvis du vil have dine personoplysninger overført, skal du sende os en underskrevet skriftlig anmodning. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Hvordan håndterer I min ret til registerudskrift?
Du har ret til uden omkostninger at få en udskrift af dine personoplysninger en gang om året. I sådanne tilfælde skal du sende os en skriftlig og underskrevet begæring. Kontakt vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com for at få en blanket til din henvendelse.
Registerudskriften indeholder oplysninger om, hvilke personoplysninger vi håndterer, hvor de stammer fra, hvad formålet med behandlingen af dem er og til hvilke modtagere eller kategorier af modtagere, oplysningerne kan videregives til. Vi sender registerudskriften via e-mail til din e-mailadresse.
Registerudskriften indeholder oplysninger om, hvilke personoplysninger vi håndterer, hvor de stammer fra, hvad formålet med behandlingen af dem er og til hvilke modtagere eller kategorier af modtagere, oplysningerne kan videregives til. Vi sender registerudskriften via e-mail til din e-mailadresse.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål om GDPR eller håndteringen af mine personoplysninger?
Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice på gdpr@ipiccolo.com, hvis du har spørgsmål, der vedrører dine personoplysninger.
Hvor kan jeg henvende mig, hvis vi ikke bliver enige om en eventuel tvist?
I tilfælde af en tvist henviser vi primært til det generelle klagenævn Center for Klageløsning. Center for Klageløsning er en myndighed, der bistår i tvister mellem forbrugere og virksomheder. Du kan kontakte dem her:
Center for Klageløsning:
https://www.forbrug.dk
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan også kontakte Europa-Kommissionens online platform for alternativ tvistbilæggelse (European Commission Online Dispute Resolution, EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr
Center for Klageløsning:
https://www.forbrug.dk
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan også kontakte Europa-Kommissionens online platform for alternativ tvistbilæggelse (European Commission Online Dispute Resolution, EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr